CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, July 13, 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010-ENTRI PERTAMA

PANDANGAN SAYA TENTANG BUDAYA MELAYU ?

Pandangan saya tentang budaya Melayu ialah saya rasa Melayu adalah satu budaya yang berbudi bahasa dan kaya dengan sopan santun tetapi malangya kini ramai orang Melayu megabaikan budaya mereka kerana orang mudah dipengaruhi apatah lagi orang-orang berasal barat. Kerana ini, bangsa asing memandang rendah tentang budaya kami yang sudah jelas hanya satu salah anggapan. Bagi saya, Melayu melambangkan orang yang sopan santun, masih kuat budayanya apabila tiba waktunya Hari Raya dan mereka adalah orang yang penyabar walaupun dicabar. Saya bangga dengan dengan bangsa Melayu saya kerana bangsa saya adalah darah saya dan tidak akan dapat ditukar.

0 comments: