CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, July 29, 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010- ENTRI 10

Harapan saya tentang budaya melayu

Harapan saya tentang budaya Melayu ialah agar budaya melayu tidak akan hilang di dunia. Saya juga berharap agar bangsa melayu tidak akan hanyut sepert mempunyai sikap yang malas, kuat berjudi , penagih bomoh dan yang sering dilihat iaitu mengikut budaya berasal barat. Ini semua sering dilihat sehingga membuat bangsa lain pandang rendah terhadap bangsa kami. Saya percaya bangsa Melayu akan berjaya seperti Tan Sri P.Ramlee dan juga bekas presiden kami Yusof Ishak. Walau bagaimanapun. saya tetap bangga dengan kejayaan orang Melayu zaman kini seperti Taufik Batisah, Hady Mirza dan juga Sezairi Sezali walaupun mempunyai masalah perkauman kerana sudah tiga kali Melayu menjuarai pertandingan "Singapore idol ". Saya juga bangga dengan bangsa saya kerana masih kuat budayanya. Terakhi sekali, saya berharap bangsa Melayu akan tetap hidup dan tidak hilang budayanya di muka bumi ini.

0 comments: